اجتماعی

پیوستن زنجان به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، از ثبت جهانی شهر زنجان به عنوان یکی از شهرهای خلاق یونسکو، فرصتی برای توسعه گردشگری این شهر خبر داد.

لینک کوتاه : https://fanaavaripress.ir/?p=13334

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،سید سعید صفوی اظهار داشت: پیوستن زنجان به شبکه شهرهای خلاق جهان توسط یونسکو می تواند فرصت ویژه‌ای را برای توسعه گردشگری شهر و استان زنجان فراهم کند.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: عضویت شهرها در شبکه دسترسی به منابع و تجارب را برای همه شهرهای عضو تسهیل می‌کند تا وسیله‌ای برای ارتقا و پیشرفت صنایع خلاق محلی و تقویت همکاری جهانی برای پیشرفت شهری پایدار امکان پذیر می‌شود. صنعت،فرهنگ و خلاقیت جزو بخش‌‌های بسیار سریع در حال رشد جهانی است.

وی گفت: شعار اصلی شهر زنجان میزبان مهربان است که در همین راستا جشنواره‌ها و همایش هایی در سطوح مختلف محلی، ملی و بین الملل برگزار می‌شود. هر تجمع و ارتباطی به دنبال یک هدف است. هدف ‌ما این است که هموطنان ما از تمام نقاط کشور و نیز گردشگران خارجی به شهرستان زنجان سفر کنند و بیشتر با این شهرستان و سه حوزه موفق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آشنا شوند.

مدیرعامل انستیتو شهر خلاق کشور در جمع مدیر و معاونین اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تنوع صنایع دستی، برگزاری جشنواره ها ملی و بین المللی مختلف در حوزه گردشگری  و با توجه به تنوع میراث فرهنگی ناملموس شهر زنجان گفت: عضویت این شهر در شبکه شهرهای خلاق جهان سبب توسعه پایدار می‌شود و بی‌شک یونسکو برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان از این شهر حمایت می‌کند.

کامران رحمتی در نشست تخصصی و آیین افتتاحیه انستیتو شهر خلاق استان زنجان، با اشاره به مفهوم خلاقیت در شهر خلاق، عنوان کرد: در وهله اول، خلاقیت یک مفهوم کلی و جهشی در تفکر و اندیشه است. عنصر اصلی خلاقیت به معنای بازبینی و نو شدن است. به این معنا که راه‌حل و سبک مدیریت شهری متناسب با نیازهای روز، متحول شدن و از نیروی خلاقیت در حل مشکلات شهری استفاده شود.

وی تصریح کرد: این مسئله تنها برای پیشرفت اقتصادی مهم نیست این‌ها می‌تواند کمک کند شهرهای مختلف یکی شوند و صلح را بیشتر درک کنند، با داشتن چنین همکاری بین‌المللی تعامل و تبادل اطلاعات افزایش می‌یابد و با دعوت کردن خارجی‌ها به شهر آنها فرهنگ محلی شهر را درک و زندگی آنها را عوض می‌کند.

رحمتی بیان کرد: برای معرفی شهرهای جهانی به کشورهای دیگر باید اول مردم ایران آنها را بشناسند، همچنین باید بتوانیم شبکه‌ای از شهرهای جهانی داشته باشیم تا اشتراکات، تجربیات و برندینگ شهری اتفاق بیافتد. شهرهای جهانی می‌توانند محور تعریف مسیرهای گردشگری باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا