کمبود مدارس از عوامل افت کیفیت یادگیری است

لینک کوتاه : https://fanaavaripress.ir/?p=24474
فناوری پرس، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان صبح امروز با حضور ذبیحالله تاراسی، مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد. وی در این نشست با اشاره به اجرای ۹۶ پروژه در قالب «نهضت ملی مدرسهسازی»، از عزم جدی استان برای توسعه عادلانه فضاهای آموزشی با مشارکت مردمی خبر داد.
تاراسی با بیان اینکه «نهضت ملی مدرسهسازی» یکی از محوریترین برنامههای فرهنگی دولت چهاردهم در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره عدالت آموزشی است، گفت: «این نهضت تنها ساخت چند ساختمان آموزشی نیست، بلکه حرکتی همهجانبه برای ساختن آیندهای روشن بر پایه دانش و کرامت انسانی است.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر شناسایی دقیق نظام مسائل آموزشی، افزود: «با توجه به رشد سریع جمعیت در شهرکهای اقماری و افزایش ساختوسازهای مسکونی، نیاز به توسعه فضاهای آموزشی بهشدت احساس میشود و این مطالبهای جدی از سوی شهروندان است.»
وی کمبود مدارس را یکی از عوامل افت کیفیت یادگیری و افزایش فشار بر مدارس موجود دانست و اظهار داشت: «در اولویتبندی پروژههای عمرانی، مناطق در حال توسعه زنجان در صدر قرار دارند و تلاش میکنیم با اتکا بر ظرفیتهای مردمی، روند ساختوساز مدارس را تسریع کنیم.»
تاراسی با اشاره به نقش خیرین، گروههای جهادی و نهادهای محلی در تحقق اهداف نهضت مدرسهسازی، افزود: «تجربه نشان داده هر جا مردم وارد میدان شدهاند، موانع سریعتر برطرف شدهاند. از این رو امیدواریم با بسیج عمومی، چهره آموزشی استان را متحول کنیم.»
وی با بیان اینکه رئیسجمهور نگاه مسألهمحوری به مدرسهسازی دارد، ادامه داد: «در دولت چهاردهم شاهد همراهی مؤثر در تخصیص منابع، تسهیل فرآیندها و پیگیری پروژهها هستیم که این رویکرد باید در سطوح مختلف اداری و فرهنگی نیز نهادینه شود.»
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در پایان از رسانهها خواست با پوشش مؤثر و دلسوزانه اخبار مربوط به نهضت مدرسهسازی، این جریان فرهنگی را تقویت کنند و گفت: «مدرسه محل پرورش انسانهای آیندهساز است. اگر مدرسهای ساخته نشود، اندیشهای هم پرورش نخواهد یافت.»