۲ تقاطع بزرگ در پروژه کمربندی شمالی زنجان وجود دارد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد،گفت: تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که در این راستا تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد و در این تقاطع مشکلی که ما در دسترسی به بهشت زهرا داریم را مرتفع میکند و دسترسی مردم به بهشت زهرا آسان تر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،مسعود بیات منش در آئین کلنگ زنی قطعه«5 »کمربندی شمالی زنجان، با بیان اینکه برای اداره کل راه و شهرسازی باعث افتخار است که در اولین روز از هفته دولت، میزبان مسئولین استانی هستیم که پروژه مهم کنار گذر و کمربندی شهر زنجان کلنگ زنی میشود، گفت: این پروژه از پروژههای مهم و موثر است که در توسعه شهر زنجان نقش بسزایی خواهد داشت.
وی با گرامی داشت هفته دولت، ابراز داشت: یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی و سه هزار و 500 شهید استان باید همیشه گرامی داشته شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در اولین سفر دولت نهم به استان زنجان، این پروژه مطرح و مصوب شد تا پروژه وارد فاز مطالعاتی شود و از طریق منابع عمومی و دولتی جذب اعتبار کند.
بیات منش برآورد روز این پروژه را 3 هزار و 500میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: طول کمربندی« 25 کیلومتر» است و در این راستا با توجه به دیگر پروژههای مهم راهسازی در استان، که اولویت اتمام این پروژهها در سازمان برنامه و بودجه مطرح بود، باعث شد منابعی برای این پروژه تعریف نشود.
وی تصریح کرد: در این راستا سال گذشته این پروژه با سفر دولت سیزدهم به استان مجدد قطعی شد و با استفاده از منابع مولدسازی و ارزش افزودهای که برای زمینهای دولتی، سازمان ملی، زمین و مسکن در شهر و استان زنجان وجود داشت مطرح شد.
2 شهرک 120و 150هکتاری در برنامه نهضت ملی مسکن داریم
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: در شمال غرب زنجان دو شهرک 120و 150هکتاری در برنامه نهضت ملی مسکن داریم و با هدف اینکه شاهد اجرای قطعاتی از این کمربندی باشیم و اینکه دسترسیها در این دو شهرک را تسهیل کنیم، با پیگیری و مصوباتی که در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان بود خوشبختانه مجوز قطعات« 5 و 6» را دریافت کنیم و« قطعه 5» امروز کلنگزنی میشود ولی همزمان کل پروژه را شروع خواهیم کرد.
بیات منش افزود: بلافاصله« قطعه 6 »به طول« 4 کیلومتر» از انتهای این قطعه تا اتوبان زنجان – تبریز به مناقصه گذاشته و پیمانسپاری خواهد شد.
وی با بیان اینکه قرار داد برای« قطعه پنجم »دو ساله است،متذکر شد: منابع به صورت 100درصد پیش بینی کردیم و در حدود یک هزار تا یک هزار و 200میلیارد تومان منابع خواهیم داشت و با توانمندی شرکت جهاد نصر این قطعه و قطعه بعدی تا پایان دولت به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: در این دو پروژه 10خط عبوری برای این کمربندی پیش بینی شده که 6خط عبوری مانند اتوبان زنجان تبریز و زنجان قزوین خواهد بود و با توجه به مجاورت این پروژه با شهر زنجان،4 خط نیز به عنوان کندروهای شمالی و جنوبی در دو طرف پروژه پیش بینی شده است.
بیات منش با تاکید بر اینکه قطعه «5» که در حدود« 5 کیلومتر» است، قراردادی به مبلغ 500میلیارد تومان با شرکت جهاد نصر به مدت 24ماه دارد،افزود: پیمانکار تجهیز کارگاه نیز تعیین شده و خوشبختانه کمبودهای دسترسی به معابر درونشهری و برونشهری شهرکهای شمالی زنجان با این پروژه رفع خواهد شد و این یک مزیت مهم برای شهر زنجان خواهد بود.
وی با بیان اینکه دو تقاطع بزرگ در این پروژه وجود دارد،گفت: تقاطع تهم و تقاطع جاده فرودگاه که در این راستا تقاطع جاده فرودگاه در اولویت احداث قرار دارد و در این تقاطع مشکلی که ما در دسترسی به بهشت زهرا داریم را مرتفع میکند و دسترسی مردم به بهشت زهرا آسان تر خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه دو سایت مهم در این منطقه وجود دارد، ادامه داد: سایت کوی زیتون با 8هزار واحد مسکونی و 6هزار واحد مسکونی هم در سایت کوی ثمین در دست پیمانکار بوده و ساخت و ساز انجام میشود.