اقتصاد

استان زنجان در بخش توسعه راهها خیلی فقیر است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم، گفت: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://fanaavaripress.ir/?p=17381

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات زنجان،اصغر اسماعیلی با بیان اینکه به شعاع 400 کیلومتر از مرکز استان زنجان با هشت استان همسایه هستیم، اظهار داشت: در محورهای شریانی استان، 650 کیلومتر راه اصلی شریانی داریم که تنها 180 کیلومتر راه را توانسته‌ایم به بزرگراه تبدیل کنیم که حدود 25 درصد را شامل می شود و همچنین 75 درصد از محورهای استان نیز نیاز به تبدیل از راه اصلی به بزرگراه دارد و 200کیلومتر بزرگراه نیز در حال ساخت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان،با بیان اینکه میانگین هزینه ساخت هر کیلومتر راه 10 تا 12 میلیارد تومان است،گفت: هزینه ساخت راه بسیار سنگین است.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه بناب – منجیل از شهرستان طارم به استان‌ گیلان بخش مهمی از کریدور شمال به جنوب است، گفت: کریدور دیگر کریدور استان‌هایی است که از جنوب غربی شروع شده و از استان کردستان و آذربایجان‌ غربی وارد زنجان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل بالقوه‌ای در بخش راه در استان داریم ولی در بخش توسعه راه‌ها خیلی فقیر هستیم، بیان داشت: نیاز است اعداد بزرگی را برای توسعه راه‌های استان هزینه کنیم تا از این پتانسیل برای توسعه حمل بار و مسافر در استان استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: بخش راه یکی از مولفه‌های مهم اصلی توسعه هر کشوری است وجود راه برای هر منطقه به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار یک سرمایه است.

گفتنی است 6 پروژه مهم راه در بخش راه و شهرسازی استان در محورهای اصلی در حال انجام است که از محل اعتبارات ملی تزریق می‌شوند و اعتبارات استانی ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا