اقتصاد

آزادراه زنجان به تبریز از بخش خصوصی به دولتی واگذار می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به مشکلات آزادراه زنجان به تبریز اشاره کرد و گفت: در سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی مقرر شد آزادراه زنجان به تبریز از بخش خصوصی به دولتی واگذار شود اما هنوز این موضوع محقق نشده هر چند جلسات مختلفی در این راستا برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری فناوری پرس،جعفر قزوینیان در نشست خبری با اصحاب رسانه ارزش پروژه‌های اثرگذار انجام شده در این اداره کل را یک هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از این پروژه‌ها روکش آسفالت آزاد راه زنجان به قزوین است.

وی تصریح کرد:با رایزنی انجام گرفته در دور دوم سفر رییس جمهور، 40 هزار میلیارد ریال اعتبار در حوزه راه استان در نظر گرفته شد که سهم این اداره کل از این اعتبار بیش از 13 هزار میلیارد ریال است.

تغییر مولفه‌های لازم برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به تغییر مولفه‌های لازم برای شناسایی نقاط حادثه‌خیز اشاره و تصریح کرد: از 97نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در چند سال گذشته، اقداماتی برای رفع مشکلات انجام شده، ولی بر اساس مولفه‌های جدید هفت نقطه به عنوان نقطه حادثه‌خیز معرفی شده که درصدد رفع مشکلات این نقاط هستیم.

نصب روشنایی در 10 نقطه از محور زنجان به ارمغانخانه

وی از نصب روشنایی در 10 نقطه از محور زنجان به ارمغانخانه و همچنین تعریض 15پل در این مسیر خبر داد و گفت: در این حوزه‌ها بیشتر از گذشته کار شده است.

قزوینیان با تاکید بر نقش مهم آموزش و نقش عامل انسانی در وقوع تصادفات رانندگی گفت: هر چند کار بر روی دیگر عوامل هم ادامه دارد، ولی هنوز عامل انسانی نقش مهم را ایفا می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان به مصوبه 300 میلیارد تومانی برای اصلاح روکش آسفالت در اتوبان زنجان به تبریز اشاره کرد و گفت: مبلغ این مصوبه باید در اختیار راهداری تبریز قرار گرفته و اقدام به اصلاح روکش این محور شود تا اینکه مسیر قانونی واگذاری این محور به دولت طی شود.

وی به مصوبه 4 هزار میلیارد تومانی سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت در دور دوم برای حوزه راه از جمله راه‌آهن اشاره کرد و افزود: از جمله مصارف این مصوبه نصب روشنایی در 50 نقطه از محورهای اصلی و فرعی و اصلاح هشت نقطه حادثه‌خیز از جمله تعریض محورها است.

قزوینیان با بیان اینکه از 105 کیلومتر مسیر زنجان به قزوین فقط دو کیلومتر بلوک مفصلی نصب نشده است، ادامه داد: فعالیت شرکت‌های حمل و نقل خصوصی هستند و در این حوزه عرضه و تقاضا نقش ایفا می‌کند.

سال‌جاری 90 دستگاه از ماشین‌آلات راهداری تعمیر شده‌اند

در ادامه هادی نظری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان سرقت علائم و تابلوها، چراغ‌عای چشمک‌زن و … از مشکلات راهداری دانست و افزود: سرقت این تجهیزات عملکردها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی به کارگیری 254 دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محورهای استان به هنگام ضرورت اشاره و تصریح کرد: میانگین عمر این ماشین‌آلات 25 سال است.

نظری تعمیرات ماشین‌آلات مورد استفاده در راهداری را مورد تاکید قرار داد و گفت: در سال‌جاری 90 دستگاه از این ماشین‌آلات تعمیر شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا